Go Girl! Badmintonprojekt von Mädels für Mädels

“Go Girl! Badminton project, made by girls, for girls”
New BVRP project dedicated to all girls,

who love to play badminton.

What is our mission?

We want to create training environment, which will support female athletes in confusing time of puberty. Through mental training, we want to teach girls how to stay motivated and how to deal with emotions and stress, especially during training and tournaments. We want to show girls how to stay positive and how to communicate with each other, to be supported by a team. We believe that toghether we can achieve more!

We understand girl’s needs, we all have been there! That’s why we want to educate female players and support them in their way to become a great woman.

Project has a support of top female athletes: Johanna Goliszewski, Isabel Herttrich, Emma Moszczynski and Jule Petrikowski, who will share their experience with all our participants.

Read more about our vision here → Go Girl! Badminton project made by girls for girls

Join our events!

DatePlace
Spring workshop22-24.03.2019Kaiserslautern
International Summer camp 20-27.07.2019 Kaiserslautern
Autumn workshop1-3.11.2019 Kaiserslautern

International summer camp – 20/27.07.2019 in Kaiserslautern

Would you like to improve your badminton skills and meet other badminton players from all over the Europe? Would you like to spend one week among girls, who share the same interests?

Join badminton summer camp only for girls!

During camp, you will participate in: mental, athletic, technical and tactical training and team building activities. But that is not all! You will have a chance to relax and have fun in outdoor swimming pool facilities in Kaiserslautern and challenge coaching team in beach volleyball.

Further information you can find here → Go Girl! International Summer Camp

Autumn workshop – 01/03.11.2019 in Kaiserslautern

We invite all girls to last workshop in 2019 edition. 

Do you want to improve your badminton skills and meet other girls with like-interests? Join our weekend workshop! During our event you will be a part of: mental training, team building activities, athletic training, technical and tactical training.

Further information you can find here → Go Girl! Autumn Workshop

Meet our team!

We are a team of female coaches and athletes, who love badminton, and who want to share this passion with other girls! Our dream is to increase amount of girls playing this amazing sport.

Luana Marino

Hallo mein Name ist Luana Marino und ich wohne in Ludwigshafen am Rhein. Ich bin 21 Jahre alt und seit meinem 9. Lebensjahr spiele ich Badminton. Begonnen hat alles im Post SV Ludwigshafen, dort habe ich dann auch mit 13 Jahren angefangen Kindertraining zu geben. Nach meinem Abitur habe ich ein FSJ (Frewilliges soziales Jahr) im Badmintonverband Rheinhessen-Pfalz gemacht. Zur Zeit studiere ich Grundschullehramt mit der Fächerkombination Sport und Mathe in Landau. Neben dem Badminton beschäftige ich mich größtenteils mit meinem Labrador Rüden Rocky. 

 

Kristina Moßmann

Mein Name ist Kristina Moßmann, ich bin 18 Jahre alt und habe dieses Jahr erfolgreich mein Abitur bestanden. Ich war Schülerin am Heinrich-Heine-Gymnasium und werde dort in Badminton leistungssportlich gefördert. Ich bin Teil des Workshops weil ich die Idee sehr gut finde das Selbstbewusstsein von Mädchen im Sport zu stärken. Ich selbst spiele Badminton seit 14 Jahren und bin Kinder- und Jugendtrainerin in meinem Verein. Mich fasziniert diese Sportart, da sie sehr komplex ist, weil man sowohl technische und taktische Fertigkeiten braucht als auch mentale und es mir sehr viel Spaß macht diese zu erlernen. In meiner Freizeit unternehme ich viel mit Freunden, aber ich halte auch oft mal einen Mittagsschlaf um mich optimal auf die nächste Trainingseinheit vorzubereiten.

Lotto Stiftung Rheinhessen-Pfalz decided to support whole project!

Our international summer camp is supported by Badminton Europe! You will be able to find some infos about our project on Badminton Europe website.

================================================================

„Go Girl! Badminton project, made by girls, for girls“
Ein neues BVRP-Projekt, das sich an alle Mädchen richtet, die gerne Badminton spielen.

Wer wir sind?

Wir sind ein Team von Trainerinnen und Athletinnen, die Badminton lieben und diese Leidenschaft mit anderen Mädchen teilen wollen! Unser Traum ist es, die Anzahl der Mädchen zu erhöhen, die diesen erstaunlichen Sport ausüben.

Was ist unsere Mission?

Wir wollen ein Trainingsumfeld schaffen, das Sportlerinnen in verwirrenden Zeiten der Pubertät unterstützt. Durch Mentaltraining wollen wir Mädchen beibringen, wie sie motiviert bleiben und wie sie mit Emotionen und Stress umgehen können, insbesondere während des Trainings und Turniers. Wir wollen Mädchen zeigen, wie man positiv bleibt und wie man kommuniziert, um eine Unterstützung durch ein Team zu haben. Wir glauben, dass wir zusammen mehr erreichen können!

Wir verstehen die Bedürfnisse der Mädchen, wir alle waren schon mal da! Deshalb wollen wir Spielerinnen ausbilden und sie auf ihrem Weg zu einer großartigen Frau unterstützen.

Das Projekt hat eine Unterstützung von Top-Athletinnen: Johanna Goliszewski, Izabel Herttrich, Emma Moszczynski und Jule Petrikowski, die ihre Erfahrungen mit allen unseren Teilnehmern teilen werden.

„Go Girl!“ wird unterstützt von Badminton Europe und der Lotto Stiftung Rheinhessen-Pfalz.

„Go Girl!“ wird unterstützt von Badminton Europe und der Lotto Stiftung Rheinhessen-Pfalz.

Über das Projekt

Workshop Frühling (22.-24.03.2019) – Onlineanmeldung

Internationales Sommercamp (20.-27.07.2019) – Onlineanmeldung

Workshop Herbst (01.-03.11.2019) – Onlineanmeldung